T is for Tomato!

September 6, 2013

Source: Pinterest

Тъкмо си говорех с прекрасната Нина от Ninahaveheart's blog за това колко много обичам домати и колко полезни са те всъщност за целия ни организъм, както отвътре, така и отвън, така че просто нямаше как да не спретна една кратка публикация за ползата от този чуден зеленчук и дори да включа една бърза и лесна рецепта за перфектната закуска... 

Доматите са страхотен и "мултифункционален" зеленчук, понеже са източник на полезния за кожата витамин C, както и на фибри, витамини и минерали като витамин K, бета каротин, биотин, ниацин, калий, фосфор, калций, желязо, цинк (също много полезен за кожата), селен, яблъчна и лимонена киселина (което спомага за избелващия им ефект). Имат високо съдържание на антиоксиданти, органични киселини и основни хранителни вещества, които спомагат за синтезирането на хемоглобина и формирането на нови червени кръвни клетки и помагат за предотвратяването на редица болести. Едно от най-големите богатства, които червените зеленчуци съдържат е противовъзпалителния агент в ципата им, което ги прави полезни при борбата с различните възпаления. Доматът е полезен за костите и зъбите, подобрява работата на сърцето, предотвратява окисляването на холестерола, а ликопенът в него позволява използването му като естествен слънцезащитен продукт, срещу вредните UV лъчи. Съдържанието на калий и фосфор в сока му помагат за облекчаване на стрес и умора, мускулни спазми, а витамините A и C за намаляването на стареенето на кожата и премахване на кожните несъвършенства.